Inwestycja będzie realizowana na dwóch krótkich odcinkach: Wałbrzych Miasto – Wałbrzych Fabryczny (4,7 km) i Sędzisław – Marciszów (6,2 km). Jej cel to podniesienie prędkości maksymalnej pociągów pasażerskich z obecnych 50-60 do 100 km/h na pierwszym z wymienionych fragmentów i ze 100 do 120 km/h (wartość zgodna z prędkością konstrukcyjną linii) na drugim. Liczne dziś ograniczenia prędkości mają zostać zlikwidowane. Przewidziano też wydłużenie peronów do 300 m oraz przystosowanie torów stacyjnych do przyjmowania składów o długości 600 m.
W ramach zadania wymieniona zostanie nawierzchnia wraz z podsypką i wzmocnieniem podtorza oraz wykonane odwodnienie na odcinku 14 km. Przebudowane zostanie 8 przejazdów kolejowo-drogowych między Wałbrzychem a Jelenią Górą, a także obiekty inżynieryjne: 17 przepustów, dwa ponad 130-letnie mosty nad Bobrem, cztery wiadukty w Wałbrzychu i mur oporowy.
23 km sieci trakcyjnej zostanie wymienione, a modernizowany odcinek wyposażony w nowoczesne urządzenia przejazdowe oraz łączności, które poprawią bezpieczeństwo na przejazdach. Skrzyżowanie drogi z torami w Wałbrzychu na ul. Gwarków zostanie wyposażone w nowe rogatki i sygnalizatory. Wyremontowane będą jezdnie i chodniki. Zamontowane zostanie nowe oświetlenie LED. Prace obejmą m.in. przejazdy w Wałbrzychu na ul. M. Reja, ul. Kasprzaka i w Marciszowie na ul. Nadrzecznej i ul. Polnej.
Fakty i liczby w pigułce:
Rodzaj projektu: | Modernizacja linii kolejowej nr 274 na odcinkach Marciszów – Sędzisław i Wałbrzych Miasto – Wałbrzych Fabryczny |
Zakres prac: | Projektuj & Buduj |
Zamawiający: | PKP PLK S.A. |
Wykonawca: | PORR S.A. |
Wartość projektu: | Ok. 125 mln zł netto |
Termin wykonania: | 26 miesięcy |