„Wyposażenie tunelu bazowego Semmering to niezwykle złożone zadanie, które wymaga bardzo obszernej wiedzy z zakresu inżynierii kolejowej. Dzięki bogatemu doświadczeniu w budownictwie kolejowym, którym zajmujemy się w ramach szerokiego zakresu usług, PORR jest szczególnie dobrze przygotowany do realizacji tego kontraktu. Jesteśmy dumni, że wraz z naszym partnerem Rhomberg Sersa Rail Group możemy wnieść znaczący wkład w rozwój mobilności w Europie”, powiedział Karl-Heinz Strauss, Prezes Zarządu Grupy PORR.
Konsorcjum przeprowadzi prace wyposażeniowe w dwunawowym tunelu o długości ok. 27 km na odcinku pomiędzy miejscowościami Gloggnitz w Dolnej Austrii i Mürzzuschlag w Styrii. Realizowany kontrakt o wartości 176 mln EUR obejmuje sprzęt telekomunikacyjny, instalację elektryczną z systemami wysokiego napięcia, tablice rozdzielcze, oświetlenie i oznakowanie dróg ewakuacyjnych, a także sygnalizację. Umowa uwzględnia również montaż mechanicznych systemów klimatyzacyjnych, wentylacyjnych i przeciwpożarowych, a także prace ślusarskie. Planowanie prac w ramach konsorcjum rozpocznie się w najbliższych dniach, a start budowy przewidziany jest na czerwiec 2025 r. Planowo tunel zostanie otwarty w 2030 r.
Udana współpraca
Po tunelu Koralm, to drugi duży projekt tunelowy prowadzony przez austriackie przedsiębiorstwo kolejowe ÖBB, w którym prace wyposażeniowe realizowane będą przez Grupę PORR i Rhomberg Sersa Rail Group (RSRG). PORR po raz kolejny zajmie się zarządzaniem projektem, a RSRG odpowiadać będzie za kierownictwo techniczne.
„Bardzo się cieszymy, że będziemy mogli przyczynić się do stworzenia zrównoważonego i bezpiecznego połączenia między Dolną Austrią a Styrią”, powiedział Robert Kumpusch, dyrektor zarządzający ds. Projektów w RSRG. Z przyjemnością wesprzemy projekt naszym doświadczeniem dostawcy kompleksowych usług, który może pochwalić się wieloma pomyślnie zrealizowanymi projektami”. Prezes Zarządu Grupy PORR Karl-Heinz Strauss dodał: „Zdobycie kontraktu na budowę tunelu bazowego Semmering potwierdza sukces, jakim były prowadzone przez nas prace w tunelu Koralm. Jesteśmy pewni, że po raz kolejny spełnimy wysokie oczekiwania klienta”.
Fakty i liczby w skrócie:
Rodzaj projektu: | Wyposażenie projektu kolejowego |
Zakres usług: | Technologia i sprzęt kolejowy, w tym wyposażenie telekomunikacyjne, energetyczne i bezpieczeństwa oraz mechaniczne systemy klimatyzacyjne, wentylacyjne i przeciwpożarowe. |
Klient: | ÖBB-Infrastruktur AG |
Wykonawca: | Konsorcjum ARGE SBT4.1 Rhomberg Sersa Rail Group – PORR Group |
Czas trwania projektu: | 06/2024 – 11/2029 |
Wartość kontraktu: | 176 mln EUR (konsorcjum) |