W ramach kontraktu PORR wybuduje drogę łączącą DW591 (Kętrzyn – Mrągowo), DW594 (Bisztynek – Kętrzyn), DW592 (Bartoszyce – Kętrzyn), DW591 (granica państwa – Kętrzyn) i DW592 (Kętrzyn – Giżycko).
Zadanie obejmie m.in. budowę obiektów mostowych, zjazdów indywidualnych oraz publicznych, skrzyżowań, a także chodników, dróg rowerowych i pieszo-rowerowych, zatok autobusowych. Powstanie oświetlenie drogowe oraz zostanie zagospodarowana zieleń w granicach pasa drogowego. Przebudowane będą również skrzyżowania z liniami kolejowymi: LK 38 Kętrzyn – Nowy Młyn (wiadukt drogowy nad koleją) oraz LK259 Karolewo – Czerniki (przejazd kolejowy w poziomie jezdni).
Nowe połączenie pozwoli odciążyć układ drogowy miasta, a także w znacznym stopniu poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego i jego płynność w północnej części województwa warmińsko-mazurskiego. Inwestycja połączy kluczowe kierunki: w stronę Giżycka, Mrągowa, Bartoszyc, Bisztynka i dalej - w stronę granicy państwa.
Prace powinny się zakończyć w kwietniu 2028 r.
Fakty i liczby w pigułce:
Rodzaj projektu: | Budowa obwodnicy Kętrzyna w ramach drog wojewódzkich DW591 i DW592 |
Zakres prac: | Buduj |
Zamawiający: | Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie |
Wykonawca: | PORR S.A. |
Wartość projektu: | 208 mln zł brutto |
Termin wykonania: | Q2 2027 |