Nowa droga o długości 7,1 km i dwóch pasach ruchu w obu kierunkach będzie omijać Rogoźno od północy, aby w miejscowości Gościejewo połączyć się z DK11. W ciągu budowanego fragmentu powstanie most na rzece Wełna, wiadukt nad linią kolejową Poznań – Piła, dwa ronda umożliwiające włączenie inwestycji z obecny układ drogowy, skrzyżowania z drogami gminnymi, ścieżki pieszo-rowerowe i rowerowe. Do zadań wykonawcy należy również wykonanie przepustów nad rzekami Rudka i Struga Sokołowska, kanalizacji deszczowej oraz montaż oświetlenia i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Większy komfort dla wszystkich
Dzięki wyprowadzeniu ruchu tranzytowego z centrum Rogoźna zmniejszą się hałas i korki, które są obecnie bolączką mieszkańców, i zwiększy się poziom bezpieczeństwa. Zyskają także kierowcy, którzy teraz muszą pokonywać liczne skrzyżowania. Dzięki ominięciu miasta będą mogli sprawniej i szybciej dotrzeć do celu. Dodatkowo przebieg drogi umożliwi zachowanie walorów przyrodniczych i obszarów chronionych leżących w bezpośrednim sąsiedztwie miejscowości.
Fakty i liczby w pigułce:
Rodzaj projektu: | Budowa obwodnicy Rogoźna |
Zakres prac: | Buduj |
Zamawiający: | Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu |
Wykonawca: | PORR S.A. |
Wartość projektu: | 147 mln zł |
Termin wykonania: | Połowa 2026 r. |