Obiekt mostowy, który zbuduje PORR, powstanie w ciągu drogi nr 933, w odległości ok. 350 m od mostu nad korytem właściwym Wisły. Jego konstrukcja zostanie wykonana z prefabrykowanych belek strunobetonowych połączonych płytą żelbetową. Nowy most będzie posiadał jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu, po jednym dla każdego kierunku jazdy, z obustronnymi opaskami i chodnikiem. Nośność obiektu zostanie przystosowana do obciążeń generowanych przez pojazdy specjalne i wojskowe. Przebudowane zostaną również krótkie odcinki dojazdowe do mostu w przebiegu DW nr 933. Zakres prac przewiduje także budowę kanalizacji deszczowej i kanału technologicznego oraz przebudowę sieci.
W ramach zadania zostanie wykonana także niezbędna infrastruktura towarzysząca obejmująca m.in. budowę kanału technologicznego i kanalizacji deszczowej. Powstanie również nowy dojazd do mostu, na potrzeby którego zostanie przebudowany ok. 200-metrowy fragment drogi wojewódzkiej nr 933. Aby umożliwić kierowcom przejazd przez rzekę, na czas prowadzenia prac budowalnych zostanie udostępniona przeprawa tymczasowa.
Fakty i liczby w pigułce:
Rodzaj projektu: | Budowa mostu w Brzeszczach |
Zakres prac: | Buduj |
Zamawiający: | Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie |
Wykonawca: | PORR S.A. |
Wartość projektu: | 7 mln zł netto |
Termin wykonania: | 14 miesięcy |