Skip to content
Informacja Prasowa

Dwa w jednym: PORR przeprowadza fuzję swoich dwóch spółek działających w Polsce

Von ihrem Headquarter in Warschau deckt die PORR S.A. als Full-Service-Provider ab sofort alle Sparten des modernen Bauwesens ab.

© PORR

Warszawa, 4 maja 2017 r. – Zarząd koncernu PORR zapowiada kontynuację dynamicznej ekspansji firmy na rynku polskim. Połączenie spółek PORR Polska Infrastructure oraz PORR Polska Construction wzmocni synergię działań całego zespołu i pozwoli lepiej wykorzystać jego potencjał oraz zgromadzony know-how. Nowa Spółka będzie zatrudniała ponad 1500 osób, a jej portfel zleceń na 2017 rok – to ponad 2 mld zł. 
 
Zasadniczym obszarem kompetencyjnym spółki PORR Polska Construction było budownictwo kubaturowe i kolejowe, natomiast spółka PORR Polska Infrastructure realizowała głównie projekty infrastrukturalne, działając również w segmencie budownictwa inżynieryjnego i energetycznego. Dzięki połączeniu obu podmiotów spółka PORR S.A. staje się dostawcą kompleksowych usług we wszystkich segmentach współczesnego rynku budowlanego. 
 
W jedności siła 
 
Karl-Heinz Strauss, prezes i dyrektor zarządzający PORR AG, wskazuje na polski zarząd spółki i podkreśla rolę, jaką pełni on w długofalowym planie rozwoju przedsiębiorstwa, obejmującym również umocnienie pozycji rynkowej w Polsce. „Obecny zarząd dysponuje ogromną wiedzą na temat tutejszych uwarunkowań rynkowych oraz potencjalnych kontrahentów, co czyni go gwarantem wysokiej wydajności, skutecznej ekspansji i zwiększenia naszej konkurencyjności. Cieszy nas to tym bardziej, że ta istotna fuzja zbiega się z 30-stą rocznicą obecności koncernu PORR na polskim rynku budowlanym.“
 
Równie optymistycznie decyzję o fuzji podsumowuje Piotr Kledzik, członek zarządu spółki PORR S.A. odpowiedzialny za projekty infrastrukturalne. Jego zdaniem, poszerzenie zakresu kompetencji i optymalizacja procesów biznesowych umożliwi firmie realizację jeszcze bardziej ambitnych projektów. “Mamy zamiar stawić czoła konkurencji i nadal zaliczać się do grupy najlepszych wykonawców na tym jakże dynamicznym rynku” – zapewnia Piotr Kledzik. 
 
„Dysponujemy zespołem doświadczonych współpracowników i korzystamy z najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, jestem więc przekonany, że stawimy czoła nawet najtrudniejszym wyzwaniom z jakimi przyjdzie nam się zmierzyć w Polsce”, dodaje Peter Hartmann, członek zarządu PORR S.A. odpowiedzialny za sektor budownictwa kubaturowego.  
 
Obecny zarząd zajmował się kwestią struktury organizacyjnej nowo powstałej PORR S.A. jeszcze przed oficjalnym ogłoszeniem fuzji obu spółek. „Przykładowo, uruchomiliśmy już Shared Service Center. Korzystając z jego wsparcia poszczególne zespoły operacyjne mogą lepiej skupić się na realizacji swoich zadań – a wszystko to dla dobra naszych klientów”, podsumowuje członek zarządu ds. finansowych, Jakub Chojnacki.  
 
Aktualnie realizowane projekty w Polsce 
 
Obecnie spółka realizuje kilka dużych przedsięwzięć infrastrukturalnych, jak również projekty w zakresie budownictwa kubaturowego, kolejowego i wodnego. Warto tu wymienić m.in. budowę odcinków dróg ekspresowych S8, S6, S17, S6/S11, Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku, czy też nową siedzibę Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie-Prokocimiu.
 
Niedawno spółka PORR S.A. pozyskała szereg nowych zleceń, do których należy np. drugi etap budowy kompleksu biurowców Business Garden Poznań II. W segmencie budownictwa kolejowego m.in. modernizowana jest linia kolejowa relacji Poznań-Piła, w ramach kontraktu opiewającego na kwotę ok. 485 mln zł. Trwają też prace nad modernizacją 15-kilometrowego odcinka trasy E30 łączącej Katowice z Krakowem, w których PORR uczestniczy jako członek konsorcjum (wartość zamówienia: ok. 296,5 mln zł). 
 
Kolejne projekty to remont jazów nadodrzańskich czy budowa 114-km odcinka gazociągu Lwówek-Odolanów.
 
W ostatnich latach koncern PORR dokonał udanej ekspansji na rynek norweski, gdzie jedna z jego spółek-córek realizuje projekty budowy mostów. Jako Generalny Wykonawca spółka zakończyła już budowę mostów  Harpe oraz Tresfjord, realizuje aktualnie trzy kontrakty mostowe Farris, Loftesnes oraz Varodd o łącznej wartości ponad 715 mln zł.  We wrześniu 2016r. podpisany został również kontrakt na budowę tunelu o wartości ok. 158 mln zł. 

Media

Tu znajdziesz wszelkie materiały dotyczące tej informacji prasowej. Masz więcej pytań? Skontaktuj się z nami. Z przyjemnością Ci na nie odpowiemy.