Skip to content
Informacja Prasowa

PORR i Rhomberg Sersa przeprowadzą prace wyposażeniowe w tunelu bazowym Semmering

Wiedeń, 14.06.2024 r. Stanowiący część nowej południowej trasy kolejowej tunel bazowy Semmering oferuje szybkie i bezpieczne połączenie między Dolną Austrią a Styrią, zapewniając równocześnie wzmocnienie europejskiego korytarza bałtycko-adriatyckiego. Współpracującym w ramach konsorcjum BTA Semmering Base Tunnel 4.1 Grupie PORR i Rhomberg Sersa Rail Group powierzono prace w zakresie wyposażenia inżynieryjnego dwunawowego tunelu kolejowego o długości około 27 km.

„Wyposażenie tunelu bazowego Semmering to niezwykle złożone zadanie, które wymaga bardzo obszernej wiedzy z zakresu inżynierii kolejowej. Dzięki bogatemu doświadczeniu w budownictwie kolejowym, którym zajmujemy się w ramach szerokiego zakresu usług, PORR jest szczególnie dobrze przygotowany do realizacji tego kontraktu. Jesteśmy dumni, że wraz z naszym partnerem Rhomberg Sersa Rail Group możemy wnieść znaczący wkład w rozwój mobilności w Europie”, powiedział Karl-Heinz Strauss, Prezes Zarządu Grupy PORR.

Konsorcjum przeprowadzi prace wyposażeniowe w dwunawowym tunelu o długości ok. 27 km na odcinku pomiędzy miejscowościami Gloggnitz w Dolnej Austrii i Mürzzuschlag w Styrii. Realizowany kontrakt o wartości 176 mln EUR obejmuje sprzęt telekomunikacyjny, instalację elektryczną z systemami wysokiego napięcia, tablice rozdzielcze, oświetlenie i oznakowanie dróg ewakuacyjnych, a także sygnalizację. Umowa uwzględnia również montaż mechanicznych systemów klimatyzacyjnych, wentylacyjnych i przeciwpożarowych, a także prace ślusarskie. Planowanie prac w ramach konsorcjum rozpocznie się w najbliższych dniach, a start budowy przewidziany jest na czerwiec 2025 r. Planowo tunel zostanie otwarty w 2030 r.

Udana współpraca

Po tunelu Koralm, to drugi duży projekt tunelowy prowadzony przez austriackie przedsiębiorstwo kolejowe ÖBB, w którym prace wyposażeniowe realizowane będą przez Grupę PORR i Rhomberg Sersa Rail Group (RSRG). PORR po raz kolejny zajmie się zarządzaniem projektem, a RSRG odpowiadać będzie za kierownictwo techniczne.

„Bardzo się cieszymy, że będziemy mogli przyczynić się do stworzenia zrównoważonego i bezpiecznego połączenia między Dolną Austrią a Styrią”, powiedział Robert Kumpusch, dyrektor zarządzający ds. Projektów w RSRG. Z przyjemnością wesprzemy projekt naszym doświadczeniem dostawcy kompleksowych usług, który może pochwalić się wieloma pomyślnie zrealizowanymi projektami”. Prezes Zarządu Grupy PORR Karl-Heinz Strauss dodał: „Zdobycie kontraktu na budowę tunelu bazowego Semmering potwierdza sukces, jakim były prowadzone przez nas prace w tunelu Koralm. Jesteśmy pewni, że po raz kolejny spełnimy wysokie oczekiwania klienta”.

 

Fakty i liczby w skrócie:

Rodzaj projektu: Wyposażenie projektu kolejowego
Zakres usług: Technologia i sprzęt kolejowy, w tym wyposażenie telekomunikacyjne, energetyczne i bezpieczeństwa oraz mechaniczne systemy klimatyzacyjne, wentylacyjne i przeciwpożarowe.
Klient: ÖBB-Infrastruktur AG
Wykonawca: Konsorcjum ARGE SBT4.1 Rhomberg Sersa Rail Group – PORR Group
Czas trwania projektu: 06/2024 – 11/2029
Wartość kontraktu: 176 mln EUR (konsorcjum)

 

Media

Tu znajdziesz wszelkie materiały dotyczące tej informacji prasowej. Masz więcej pytań? Skontaktuj się z nami. Z przyjemnością Ci na nie odpowiemy.