- Udane wejście na rynek Zjednoczonych Emiratów Arabskich
- PORR realizuje w Dubaju pionierski projekt budowy systemu głębokich tuneli drenarskich dla kanalizacji deszczowej (Deep Tunnel Storm Water System)
- Ukończenie projektu przewidziano przed rozpoczęciem EXPO 2020
- Wartość zlecenia: ok. 300 mln euro
“Dubaj jest jednym z głównych ośrodków arabskiej gospodarki. Wejście na rynek Zjednoczonych Emiratów Arabskich stanowi dla PORR prawdziwy kamień milowy. Na otrzymanie tego zlecenia miało wpływ wieloletnie doświadczenie, połączone z osiągnięciami w realizacji przełomowych projektów wykorzystujących pionierskie technologie, a także nasza wyjątkowa międzynarodowa reputacja, którą zyskaliśmy wykonując kompleksowe i duże projekty z branży infrastruktury”, powiedział Karl-Heinz Strauss, CEO Grupy PORR.
Ambitny projekt tunelowy w pustynnym emiracie Dubaju
Projekt “Deep Tunnel Storm Water System” obejmuje odcinek tunelowy o długości 10,4 km z kanałami ujęciowymi na głębokości do 45 m. Wewnętrzny tunel o średnicy 10 m, który zostanie wydrążony dwiema maszynami, zostanie wyłożony płytami. Ukończony tunel posłuży do odprowadzania wody deszczowej i wód gruntowych z rejonu obejmującego blisko 40 procent terenów miejskich Dubaju, w tym południową część miasta Dubai South, lotnisko Al Maktoum International Airport, centrum wystawowe Expo 2020 Dubai oraz inne sąsiednie miejscowości.
Nowe rekordy w mieście superlatyw
Dubaj jest znany z ustanawiania nowych rekordów i wznoszenia imponujących obiektów architektonicznych. Dzięki nowemu projektowi tunelowemu powstanie kolejny punkt odniesienia dla rekordów: obie głowice tnące maszyn drążących tunel w fazie wykonawczej mają średnice o długości 11,05 m i są tym samym największymi głowicami kiedykolwiek użytymi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Doskonałość technologiczna gwarancją sukcesu
Dwa początkowe szyby zostały już wykonane i rozpoczęto już drążenie tuneli, by wybudować podziemne komory startowe do późniejszego montażu maszyn drążących. Odbiór maszyn z fabryki zakończył się pomyślnie i dostawa maszyn do ZEA jest planowana na połowę października. Do czasu uruchomienia maszyn drążących spółka joint venture zacznie już produkcję segmentów. Logistyką transportu do Dubaju i montażu obu maszyn drążących na placu budowy zajmie się doświadczony zespół ekspertów i zostanie ona zrealizowana terminowo. Cały zespół jest dumny i pewny, że projekt zostanie ukończony na czas przed rozpoczęciem wystawy EXPO 2020.
Fakty w pigułce
Nazwa projektu | System kanalizacji deszczowej w Dubaju w ZEA |
---|---|
Zamawiający | Miasto Dubaj (DM) |
Konsorcjum | PORR Bau GmbH (Oddział w Dubaju); Belhasa Six Construct |
Termin realizacji | 36 miesięcy |
Rodzaj projektu | Budownictwo tunelowe |
Wartość kontraktu | ok. 300 mln euro |