W ramach podpisanej umowy PORR zaprojektuje i rozbuduje do parametrów autostrady DK18 na odcinku od granicy państwa za mostem na Nysie Łużyckiej wraz z węzłem Olszyna do km 11,860 (2 km za węzłem Żary Zachód). Zakres prac obejmuje wyburzenie istniejącej i budowę nowej drogi w nawierzchni betonowej (88%) i bitumicznej (12%), budowę obiektów inżynierskich w ciągu remontowanej drogi i nad nią, wykonanie wykopów oraz nasypów, prace energetyczne, teletechniczne i wodno-kanalizacyjne.
Na prace projektowe i roboty budowlane przewidziano 36 miesięcy (nie wliczajac okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Prace nad projektem już trwają, przekazanie placu budowy nastąpi w I połowie maja, a rozpoczęcie prac drogowych w lipcu bieżącego roku. Zakończenie robót planowane jest na II połowę 2023 roku.
Zadanie zlecone PORR jest kolejnym etapem inwestycji polegającej na dostosowaniu DK18 na 70-kilometrowym odcinku Olszyna – Golnice do standardów autostrady. Pierwszym etapem budowy autostrady A18 była budowa jezdni północnej, która obecnie jest w użytkowaniu.
„Mimo trudnej sytuacji związanej ze stanem pandemii, nie zwalniamy tempa w żadnym obszarze naszej działalności. Najlepszym tego dowodem są pozyskane przez nas nowe kontrakty. Umowa na budowę A18 cieszy szczególnie, ponieważ wiemy, jak bardzo oczekiwana jest to inwestycja. Najdłuższe schody Europy już wkrótce przejdą do historii”, powiedział Piotr Kledzik, Prezes Zarządu PORR S.A.
Fakty i liczby w pigułce
Rodzaj projektu: | Przebudowa i dostosowanie ok. 12-kilometrowego odcinka DK18 do parametrów autostrady |
Zakres prac: | Projektuj & Buduj |
Zamawiający: | Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad |
Wykonawca: | PORR S.A. |
Termin wykonania: | 36 miesięcy |
W przypadku pytań prosimy o kontakt:
Milena Ioveva
Corporate Spokesperson
PORR AG
M +43 50 626 1763
comms@porr-group.com
Dominik Heiden
Media Relations Specialist
PORR AG
M +43 664 626 5867
comms@porr-group.com