Rozbudowa Nabrzeża Rudowego III obejmie odcinek o długości 232,5 m i 18-metrowy odcinek Nabrzeża Administracyjnego. W ramach projektu zostanie wykonane nowe nabrzeże o konstrukcji płytowej wsparte na ruszcie z żelbetowych pali, z przednią stalową kombinowaną ścianką szczelną. Na nabrzeżu pojawi się też tor kolejowy o długości 265 m. W wyniku prac czerpalnych część Basenu Górniczego zostanie pogłębiona do 11,20 m (obecnie od 6,1 do 10,2 m).
W przypadku Nabrzeża Bytomskiego modernizacja obejmie dwa odcinki: część płytową o długości ok. 143 m i część skarpową o długości 60 m. Dzięki temu zadaniu nabrzeże zostanie wydłużone do 203 m w wyniku zalądowienia 60 m nabrzeża skarpowego. Tak jak i Rudowe, nowe Nabrzeże Bytomskie będzie miało konstrukcję płytową wspartą na ruszcie z żelbetowych pali, z przednią stalową kombinowaną ścianką szczelną. Na nabrzeżu zostanie wykonana nawierzchnia z betonu cementowego zbrojonego zbrojeniem rozproszonym. W wyniku prac czerpalnych części przy nabrzeżu zostaną pogłębione do 10,20 m (obecnie ok. 6 m).
W przypadku obu nabrzeży zostanie wybudowana również nowa sieć wodociągowa, kanalizacja deszczowa z systemem podczyszczania, sieć elektroenergetyczna i nowe energooszczędne oświetlenie. Nabrzeża zostaną wyposażone w odbojnice punktowe i pachoły cumownicze o nośności 100T. Konstrukcja nabrzeży ma być przygotowana do późniejszego wdrożenia systemu zasilania statków z lądu podczas postoju – tzw. OPS.
Fakty i liczby w pigułce:
Rodzaj projektu: | Modernizacja Nabrzeży Bytomskiego i Rudowego |
Zakres prac: | Buduj |
Zamawiający: | Port Gdańsk |
Wykonawca: | PORR S.A. |
Wartość projektu: | 142 miliony złotych brutto |
Termin realizacji: | 2 lata |