Skip to content
Informacja Prasowa

PORR z kolejnym kontraktem kolejowym w Polsce

Wartość kontraktu: ok. 43 mln EUR

Die PORR Bahnbau-Mannschaft in Polen hat bereits bei zahlreichen Bahnbau-Projekten ihre Kompetenz und Teamstärke bewiesen.

© PORR

Wiedeń/ Warszawa, 23. października 2017r. - Dzisiaj PORR S.A. i PKP PLK S.A. podpisały kontrakt na modernizację linii kolejowej na Górnym Śląsku w Polsce. PORR otrzymał zlecenie na samodzielną realizację projektowania i wykonania prac budowlanych na odcinku Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle. Rewitalizacja 44-kilometrowego odcinka tej  trasy skróci czas podróży i usprawni ruch pociągów. Według planów projekt zostanie ukończony w 2019 roku. Zamówienie przetargowe opiewa na wartość 43 mln EUR (182 mln PLN). 
 
Planowana modernizacja trasy między miejscowościami Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle polepszy komfort podróży wszystkich pasażerów. Ponadto umożliwi zwiększenie maksymalnej dopuszczalnej prędkości pociągów towarowych na niektórych odcinkach z 60 do 90 km/h między Toszkiem Północ a Rudzińcem Gliwickim i z 50 do 80 km/h między Rudzińcem Gliwickim a Kędzierzynem Koźle. 
 
Wymieniony kontrakt stanowi drugie po wygranym przetargu na odcinek linii kolejowej E30 między Kędzierzynem Koźle a Opolem Zachodnim zlecenie na modernizację polskich linii kolejowych uzyskane w odstępie zaledwie kilku tygodni. Projekty przylegają do siebie i łącznie tworzą 80-kilometrowy odcinek przebiegający przez miejscowości Toszek – Kędzierzyn – Opole. Całkowita wartość obu kontraktów wynosi około 140 mln EUR (prawie 600 mln PLN). 
 
„Bliskie usytuowanie projektów daje wiele korzyści. Możemy chociażby czerpać z potencjału obecnego już personelu i sprzętu oraz obniżyć koszty transportu. To, natomiast, wspaniale się wkomponowuje w naszą ogólną strategię, zgodnie z którą maksymalnie wykorzystujemy efekt synergii w naszych działaniach”, powiedział Karl-Heinz Strauss, prezes koncernu PORR, komentując najnowszy sukces polskiego działu budowy kolei. 
 
Realizacja robót budowlanych na odcinku Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle zajmie około dwóch lat. PORR odpowiada za wymianę torów i sieci trakcyjnej wzdłuż 44-kilometrowej trasy oraz za wymianę 32 rozjazdów. 
 
Siegfried Weindok, członek zarządu spółki PORR S.A. odpowiedzialny za dział budowy kolei stwierdził, że „w trakcie realizacji projektu wyremontujemy również 51 obiektów inżynieryjnych – konkretnie 17 wiaduktów, pięć mostów, jedno przejście podziemne dla pieszych oraz 28 przepustów. Do naszych obowiązków należy również renowacja dziewięciu przejazdów kolejowych i drogowych oraz dziesięciu nastawni. Projekt jest kompleksowy, a terminy krótkie. Wymaga bardzo sprawnego zespołu z bogatym doświadczeniem w projektach polegających na modernizacji linii kolejowych. Udowodniliśmy już licznymi projektami kolejowymi zrealizowanymi przez silny zespół w Polsce, że posiadamy odpowiednie w tym celu kompetencje”.  

 
Fakty w pigułce: 

Nazwa projektu:Prace na liniach kolejowych nr 153, 199, 681, 682 oraz 872 na odcinku Toszek Północ - Rudziniec Gliwicki - Stare Koźle
Termin realizacji:25 m-cy od podpisania umowy
Typ projektu:projektuj i buduj
Wartość kontraktu:181,775 mln zł netto (ok. 43 mln euro)

 
Dane kontaktowe:
 
Mateusz Gdowski
Rzecznik prasowy
PORR S.A.
T +48 606 808 809
mateusz.gdowski@porr.pl  

Media

Tu znajdziesz wszelkie materiały dotyczące tej informacji prasowej. Masz więcej pytań? Skontaktuj się z nami. Z przyjemnością Ci na nie odpowiemy.