Skip to content
Informacja Prasowa

PORR zmodernizuje linię kolejową na południu Polski

Wartość zlecenia: ok. 97 mln EUR.

Das PORR Bahnbau-Team in Polen punktete mit seiner technologischen Lösung, die eine Minimierung der Gleisbauzeiten ermöglicht.

© PORR

Warszawa/Wiedeń, 25 września 2017r. - Pod koniec ubiegłego tygodnia podpisana została umowa pomiędzy PORR S.A. a PKP PLK S.A.  na modernizację linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn Koźle – Opole. PORR otrzymał zlecenie na zaprojektowanie i realizację prac budowlanych. Po zakończeniu prac, maksymalna dopuszczalna prędkość zostanie na pewnych odcinkach podwojona, a przepustowość wyraźnie zwiększona. Wartość zlecenia wynosi ok. 97 mln EUR (PLN 412 mln). 
 
40-kilometrowy odcinek  linii kolejowej  E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole przechodzi przez kilka miejscowości. W  tym regionie, kolej jest najczęściej wybieranym przez mieszkańców publicznym środkiem transportu. Aktualnie, dopuszczalna prędkość pociągów pomiędzy wspomnianymi dwoma miastami wynosi od 60 do maksymalnie 100 km/h. Założeniem modernizacji tej trasy jest przede wszystkim zwiększenie prędkości pociągów do 160 km/h, a w efekcie skrócenie czasu przejazdu oraz zwiększenie przepustowości trasy, co usprawni komunikację towarową i pasażerską między tymi dwoma miastami. Planowana modernizacja będzie więc ważnym czynnikiem regionalnej mobilności mieszkańców. 
 
„Przy udzielaniu zlecenia decydowały głównie dwa kryteria: oczywiście sama cena, ale tym razem także rozwiązanie techniczne. Czasy zamknięć torowych miały być możliwie jak najkrótsze. Nasz polski zespół kolejowy, który ponownie zapunktował dzięki swoim kompetencjom, postawił na mechaniczne zrewaloryzowanie nawierzchni z użyciem specjalistycznych maszyn torowych. To przekonało w rezultacie naszego zleceniodawcę, oczywiście oprócz naszej atrakcyjnej oferty cenowej” swoją radość z sukcesu swojej załogi wyraził CEO PORR, Karl-Heinz Strauss.
 
W ramach projektu PORR wymieni 91 km nawierzchni torowej wraz z siecią trakcyjną oraz 112 rozjazdów. Ponadto przebudowanych zostanie 49 obiektów inżynieryjnych ( 9 mostów, 5 wiaduktów, 3 przejść podziemnych i 28 przepustów), oraz 22 przejazdy w poziomie szyn. Dodatkowo, planuje się modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i remont 15 nastawni. 
 
Poprawi się także komfort pasażerów na dworcach kolejowych.  Planuje się nowe perony wysokości 55cm i 76 cm  co znacznie ułatwi wsiadanie pasażerom do pociągów.  Perony zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki i oświetlenie.
 
Fakty w pigułce: 
 
Nazwa projektu: Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn Koźle – Opole Zachodnie” w zakresie linii nr 136 od km - 0,206 do km 37,511 oraz linii nr 132 od km 94,281 do km 97,210
 
Termin realizacji: 50 m-cy od podpisania umowy
 
Typ projektu: projektuj i buduj
 
Wartość kontraktu: ok. 97 mln EUR (412 mln PLN netto) 

Media

Tu znajdziesz wszelkie materiały dotyczące tej informacji prasowej. Masz więcej pytań? Skontaktuj się z nami. Z przyjemnością Ci na nie odpowiemy.