Węzeł Lubelska to inwestycja, która PORR S.A. realizował w 2020 roku. Wówczas w ramach realizowanego kontraktu połączyliśmy wschodnią i południową obwodnicę Warszawy oraz budowaną autostradę A2. Węzeł okazał się jednak za ciasny – wcześniejsze estymacje natężenia ruchu nie potwierdziły się, co w praktyce oznaczało systematycznie tworzące się korki, również mimo wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu i objazdów. W końcu ma szansę się to zmienić. Inwestor, GDDKiA, powierzył nam zadanie zaprojektowania i wdrożenia nowej stałej organizacji ruchu.
W ramach zadania w pierwszej kolejności zostanie wykonana szczegółową analizę ruchu. Następnie wybudowana zostanie przewiązka, która przywróci ruch samochodowy na zamkniętej obecnie łącznicy A2 Terespol – S17 Lublin. Kolejne zmiany to przebudowa wysp rozdzielających ruch na ciągu głównym i zjazd na łącznice od strony Warszawy (S2) i Lublina (S17). Dzięki temu powstanie rezerwa pod ewentualny trzeci pas zjazdowy. Zadaniem PORR będzie również modernizacja istniejącej infrastruktury drogowej, w tym kanalizacji deszczowej, oświetlenia czy elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego kolidujących z nową koncepcją.
Czas realizacji to 4 miesiące od dnia podpisania umowy na wykonanie dokumentacji i uzyskanie niezbędnych pozwoleń a następnie 2 miesiące (od uzyskania pozwolenia na roboty) na realizację prac w terenie.
Fakty i liczby w pigułce
Nazwa projektu: | zaprojektowanie i wdrożenie stałej organizacji ruchu na węźle Lubelska w ciągu S17 |
Zakres prac: | Projektuj i Buduj |
Zamawiający: | GDDKiA |
Wykonawca: | PORR S.A. |
Wartość kontraktu: | 7,8 mln zł brutto |
Zakończenie prac | II kwartał 2024 r. |