Skip to content
Informacja Prasowa

Wygrany przetarg na projekt „H53 Pfons-Brenner”

Wiedeń, 4.04.2023 – Jest to największe zadanie ze wszystkich inwestycji budowlanych w historii Austrii: spółka BBT SE utworzona w celu realizacji projektu powierzyła budowę tunelu na odcinku Pfons-Brenner konsorcjum firm PORR Bau GmbH, MARTI GmbH z Grazu i MARTI Tunnel AG. Wartość kontraktu opiewa na 959 mln EUR.

„Cieszymy się, że wspólnie z naszym konsorcjantem MARTI będziemy realizować ten projekt stulecia”, mówi Prezes PORR Karl-Heinz Strauss. „Tunel pod przełęczą Brenner to kluczowa odpowiedź na potrzeby mobilności, którym Europa musi sprostać”.

Dzięki szerokim kompetencjom w zakresie budownictwa tunelowego oferta PORR była najlepsza i zapewniła uzyskanie kontraktu. „Przeorganizowaliśmy nasz zespół i jesteśmy gotowi do sprawnej realizacji tego odcinka. Tunel pod przełęczą Brenner łączący Austrię z Włochami powinien jak najszybciej przejąć kluczową rolę w europejskiej sieci transportowej” - dodaje Strauss.

Cała naprzód!                                                                                                                                          

Budowa odcinka Pfons-Brenner (zadanie H53) przewidziana jest na sześć lat. Zakres prac obejmuje dwie jednotorowe nitki główne tunelu o łącznej długości 25,2 km. Konsorcjum PORR - MARTI do drążenia tunelu zastosuje zarówno dwie maszyny TBM jak i roboty strzałowe. Każda z maszyn TBM o średnicy 10,37 m może wydrążyć do 30 m dziennie. Poza głównymi nitkami tunelu zaplanowano około 3,6 km tuneli eksploracyjnych i poprzecznych.

Nowy kontrakt nie jest jedynym zadaniem powierzonym firmie PORR w ramach budowy tunelu pod przełęczą Brenner. PORR jest także wykonawcą zadania H21 - budowy ok. 600 metrowego przebiegającego przez wąwóz Sill łącznika między tunelem a dworcem głównym w Innsbrucku. Wykonanie tego odcinka przewidziane jest na 2024 rok.

 

Wszystkie dane w pigułce:

Rodzaj projektu: Budownictwo tunelowe, geotechnika
Zakres prac: Budowa dwóch nitek głównych tunelu o łącznej długości 25,2 km oraz dodatkowe odcinki tuneli o długości 3,6 km, wszelkie osłony tunelu
Zamawiający: BBT SE
Wykonawca: PORR Bau GmbH, MARTI GmbH, MARTI Tunnel AG
Termin wykonania: 70,5 miesiąca
Wartość kontraktu: 959 mln EUR (konsorcjum)
Media

Tu znajdziesz wszelkie materiały dotyczące tej informacji prasowej. Masz więcej pytań? Skontaktuj się z nami. Z przyjemnością Ci na nie odpowiemy.