Zgodnie z umową konsorcjum PORR i Elektrobud Grudziądz wykona modernizację ponad 300 tysięcy m2 nawierzchni lotniskowych – w tym drogi startowej, drogi kołowania, a także płaszczyzn postojowych, płaszczyzn prób silników oraz drogi samochodowej łączącej płaszczyznę cargo z drogą kołowania. Poza pracami obejmującymi modernizację i przebudowę nawierzchni wraz z infrastrukturą techniczną, zakres robót obejmuje także zakup i instalację certyfikowanego systemu BAK-14M na obu kierunkach drogi startowej oraz przebudowę systemu oświetlenia, w tym budowę nowych słupów o wysokości 20 metrów z opuszczaną koroną czy modernizację systemu CALVERT na kierunku 29.
Inwestycja to etap przystosowywania bazy w Świdwinie do przyjęcia wielozadaniowych myśliwców piątej generacji F-35. Całe zadanie rozłożone jest na kilka lat, tak aby baza była gotowa na przylot pierwszych maszyn, co ma nastąpić w roku 2026.
Fakty i liczby w pigułce
Nazwa projektu: | Modernizacja nawierzchni lotniskowych wraz z infrastrukturą techniczną oraz rozbudową systemu CALVERT |
Scope of works: | Buduj |
Zamawiający: | 17. Terenowy Oddział Lotniskowy w Gdańsku |
Wykonawca: | PORR S.A., Elektrobud Grudziądz |
Wartość kontraktu: | Ok. 258 mln zł brutto |
Zakończenie prac | 2026 r. |