Przystanki po remoncie mają być nie tylko ładniejsze, ale też wygodniejsze dla pasażerów. Zakres ich modernizacji będzie bardzo szeroki i obejmie nie tylko perony, ale także przylegające tory wraz z wiszącą nad nimi siecią trakcyjną. Najważniejszymi elementami obydwu zadań inwestycyjnych będzie przebudowa peronów dwukrawędziowych, budowa szybów windowych wraz z dźwigami, w zakresie torów wymiana szyn, uzupełnienie podsypki i elementów przytwierdzeń, natomiast w zakresie sieci trakcyjnych będzie to wymiana konstrukcji wsporczych i podwieszeń.
W ramach modernizacji SKM Gdańsk Stocznia dwie istniejące wiaty peronowe zostaną poddane konserwacji oraz powstanie jedna dodatkowa. Na przystanku SKM Gdynia Stocznia – Uniwersytet Morski najpierw przeprowadzona zostanie rozbiórka istniejących zadaszeń peronu, a następnie w ich miejsce zostaną zbudowane dwie nowe, pełnowymiarowe wiaty peronowe. Obydwa przystanki zyskają też nową, małą architekturę.
- Cieszymy się z faktu powierzenia nam realizacji tych dwóch modernizacji – powiedział Siegfried Weindok, Członek Zarządu PORR S.A. - Co ważne, to nie tylko nasze dwie pierwsze inwestycje kolejowe w Trójmieście, ale też dla nowego Zamawiającego<s>,</s> jakim jest PKP SKM. Liczymy, że to początek udanej współpracy, która pozwoli pokazać nasz potencjał wykonawczy oraz wysokie standardy w zakresie realizacji.
Na przeprowadzenie obydwu zdań przeznaczono 24 miesiące. Dokumentacja projektowa – wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę – ma być gotowa w ciągu 10 miesięcy. Efektem będzie nowa jakość infrastruktury, która zachęci pasażerów do wyboru ekologicznego środka transportu, jakim jest kolej.
Fakty i liczby w pigułce
Rodzaj projektu: | Modernizacja przystanków osobowych SKM Gdańsk Stocznia oraz SKM Gdynia Stocznia – Uniwersytet Morski |
Zakres prac: | Projektuj & Buduj |
Zamawiający: | PKP SKM w Trójmieście |
Wykonawca: | PORR S.A. |
Wartość projektu: | 21 mln PLN netto |
Termin wykonania: | Sierpień 2025 |