Równo cztery miesiące po terminie zakończenia składania ofert PORR podpisał umowę z PKP PLK na realizację jednej z kluczowych inwestycji poprawiających bezpieczeństwo podróżnych. Rosnący ruch pasażerski oraz fakt, iż Warszawa Gdańska ma przejąć obsługę większości ruchu dalekobieżnego w trakcie modernizacji linii średnicowej to kluczowe powody decyzji o budowie przejścia podziemnego.
W ramach kontraktu wykonane zostaną prace projektowe, a następnie zbudowane przejście pod torami na linii nr 20 o długości około 91 m wraz z łącznikiem około 90 m. W celu poprawy dostępności obiektu zbudowane zostaną cztery windy oraz 6 par ruchomych schodów. Równocześnie peron nr 5 zostanie wydłużony do 300 metrów, a w ramach ułatwień dla osób niewidomych i niedowidzących zastosowane będzie oznakowanie z systemem ścieżek dotykowych. Nad peronami 2, 3, 4 oraz 5 pojawią się długie wiaty chroniące oczekujących pasażerów przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi. Ponadto w ramach umowy zrealizowane zostaną też roboty z branży elektroenergetyka, sterowanie ruchem kolejowym oraz telekomunikacja, w tym m.in. rozbudowany będzie Centralny System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej i System Monitoringu Wizyjnego.
Wartość realizowanego zadania to 79 937 000,00 PLN netto. Planowany termin zakończenia robót budowlanych to 21 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Fakty i liczby w pigułce:
Rodzaj projektu: | Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa zachodniego przejścia pod torami na stacji Warszawa Gdańska” |
Zakres prac: | Projektuj & Buduj |
Zamawiający: | PKP PLK S.A. |
Wykonawca: | PORR S.A. |
Wartość projektu: | Ok. 80 mln zł netto |
Termin realizacji: | 21 miesięcy |